Thursday, February 03, 2011

~KonGkoNg?~

hurmmmmm...............

ase2 la kan...kongkong 2 ape yek? kuih ke? xpaham? ish3...

kongkong 2 arabian englishnye controlled..tah ane dtg idea aku nk wat cite camni..maybe sebab tadi aku baru chat ngan member kot..terkeluar lak topik yg aku ase agk menarik nih...dye kate klaka giler beb kalo kene control ngan mak bapak even da besa panjang camni pon...ermmm...korg try pk..salah ke?? even ak pon gelak gak..xpaham2...

maksud aku kene control bukan setakat by laki/bini ke,bf/gf ke...tapi dengan mak bapak...

ouhhh..memang...kawalan itu penting..tapi kalau terlampau over sampai anak xkenal realiti kehidupan ni camner? x ke kalo mak bapak da xdek..anak 2 sonok tlampau..n then culture shock..pastu g mabuk clubbing judi segala...sape gak yang susah? ouchh~ sesape yg terase pedas..maafkn la yek...

flashback to zaman mak bapak kite mude2 dulu...kalau time skola, tok nenek kite siap pesan kat cikgu..."cikgu,sile ajar anak sy ni betul2 ye..kalau ade salah,sy xkisah cikgu nak wat ape pon..asalkan xmati anak sy ni dikerjakan..." (lebey kurang camtu kot ayatnye) bley je aku tengok kebanyakan mereka2 ni maju jadi jutawan pak wan..

TAPI....,pade zaman skarang yg serba maju serba MODEN segala serba nih...aku tengok kat media biler cikgu cubit sket anak mak bapak da dtg skola nk sue cikgu..siap kate "cikgu,ape punye cikgu la cikgu nih???? sy pon xpenah cubit anak sy camni...."   uiiihhhhh...betui ka xbetui mereka nih??? adekah zaman telah berubah utk menjadikan generasi akan dtg ni lebey MANJE?? x ke diorg patut same take part join skali didik anak btol2? xtau ke anak diorg 2 'OTAI BESAR' kat skola? wtf??

so,korg selaku bakal mak bapak yg berkaliber pade mase akan dtg...pk2kanlah...mahukah anak2 kite jadi MANJE? (pesanan nie juge dituju pade aku selaku bakal bapak gak la...maybe..Insya-Allah)

No comments:

Post a Comment