Tuesday, September 06, 2011

Kenangan Indah Cuti Semester 2011

Setelah sekian lame x mengarang satu-satunye blog kepunyaan aku nih, timbul idea pada waktu pagi buta yg hening untuk aku coretkan sepatah 2 buat teman2 blogger sekalian.

Last aku post maybe da 3,4 bulan yg lepas. banyak perkara2 yang berlaku menjadi memori indah buat aku.


Awal bulan Julai lepas, aku dipanggil untuk mewakili UM dalam 1 program yg aku mule2 memang xtau ujung pangkalnye. aku pun trime sebab dengar cam gempak je dapat jadi wakil U. rupanya berlaku benda yg xdiduga. program ni sebenarnye ade sikit2 unsur politik (memandangkan PRU da dekat). progra ni namenye Mahasiswa Turun Parlimen ( MANTAP). tapi aku on jela untuk spend free time yg aku ade. kursus persediaan yg sepatutnye 3 ari je  dipanjangkan jadi seminggu. wahh!!! memang penat kan kursus lame2 ni. then kami diberi penginapan di Puchong selama sebulan untuk melaksanakan tugas2 yg diberi pada kami.

Program yg mule aku sangke x best ni la akhirnya membuka mata aku untuk sedar yg selama ni aku leka dengan keselesaan hidup, abaikan isu semasa...sangat banyak input yg aku dapat semasa program ni. 2 minggu lebih aku berulang alik ke bangunan Parlimen untuk mendengar dan mengkaji isu2 yg diketengahkan dalam persidangan Dewan Rakyat. then aku dihantar pula turun ke kawasan Parlimen untuk lihat dan nilai hidup masyarakat di kawasan tersebut bersama beberapa peserta program yg lain. waktu tu, aku turun ke kawasan Maran, Temerloh, Jengka, n Bera untuk mendekatkan diri dengan masyarakat di sane. banyak jugak event yg aku pergi dirasmikan oleh ahli Parlimen kawasan masing2.

Antara gambar2 yg meniggalkan kenangan manis
Hari Himpunan Bintang 2011
Pose dengan lounge suit di Parlimen
Lunch di Dewan Baru KPT
Bersama YB Dato' Sri Ismail Sabri  di Bera
Peserta program MANTAP 2011
Dah habis program sebulan, bercuti di Langkawi pulak =D

Bajet cam perasmi =P
Hari Peneroka 2011 di Jengka
Pose di sidang media Parlimen
Fiesta Bera 2011di Bera
Majlis Berbuka bersama YAB PM di Seri Perdana, Putrajaya
Depan pintu masuk Parlimen
Di kafe Parlimen yg eksklusif

Maaf pic agak berterabur tapi ni la sikit memori yang indah bersama rakan2 seperjuangan MANTAP sekalian. kenangan bersama kalian x akan dilupakan.

Selepas habis program ni, aku cuba untuk menimba ilmu sebanyak yg mungkin bagi mengahadapi persediaan untuk hari2 yang akan datang. 

No comments:

Post a Comment